Zakelijk

Heb je een blog en niemand weet dat deze bestaat? Tips om jouw SEO-positionering te verbeteren

Eindelijk heb je de blog, degene die je zoveel heeft gekost om de stap te zetten. Je streeft ernaar om goede inhoud te maken en kwaliteitsafbeeldingen te gebruiken om de lezers te boeien en een positief beeld te geven, waarmee je laat zien dat je attent en creatief bent en dat je smaak hebt in wat je doet. Maar niemand bezoekt hem door bijvoorbeeld slechte zoekmachine marketing. Misschien ben je een belangrijk punt vergeten: plaats je blog in Google. Het was niet eens bij je opgekomen. Je dacht dat het voldoende zou zijn om de blog te openen en er inhoud op te schrijven, vergezeld van mooie foto’s en wat infographics.

Je moet een paar zoekmachine marketing trucs kennen om zichtbaarheid te krijgen en een aantal zoekmachine marketing posities in de Google-zoekmachine te beklimmen.

Zoek in de trefwoorden van jouw blog

Waar wil je over schrijven op je blog? Als je duidelijk bent, gebruik dan Google Adwords om erachter te komen wat de meest gezochte termen over dat onderwerp zijn. Onthoud dat als dat trefwoord door veel mensen wordt doorzocht, het moeilijk zal zijn om jezelf ermee te positioneren. Aan de andere kant, als je op zoek bent naar specifiekere inhoud die je onderscheidt van de grote concurrentie, is de kans groter dat je op de topposities van Google terechtkomt. Als het artikelen bijvoorbeeld over hotels gaan, ongeacht hoeveel je over goedkope hotels schrijft, krijg je niets, omdat er veel concurrentie is. Maar als je het hebt over goedkope romantische hotels, neemt de kans toe.

Laat de url die standaard verschijnt niet staan.

Post-URL’s moeten kort en beschrijvend zijn en moeten het trefwoord bevatten. Als we er daarentegen voor kiezen om de URL die er standaard uitkomt, vol cijfers en symbolen te laten staan, zal Google niets begrijpen en deze ook niet waarderen.

Schrijf aantrekkelijke koppen

Volg de regels van copywriting om aantrekkelijke zoekmachine marketing koppen te maken. Mensen houden er niet van om alle inhoud te lezen, dus een artikel in de vorm van een lijst, onderafdelingen en vetgedrukt is aantrekkelijker om naar het deel te gaan dat hen het meest interesseert en het artikel in één keer te zien, waarbij je vastlegt wat het belangrijkste is.

Geef de afbeeldingen een naam

Wanneer je een afbeelding uploadt naar een post, laat dan niet de naam achter waarmee je deze download van een beeldbank. Typ een beschrijvende naam in Alt, met niet meer dan drie woorden.